Станція «Світ емоцій і почуттів»
Вступне слово педагогічного працівника
Мета: створити атмосферу подорожі.
Час проведення: 5 хв.
Ресурси: мультимедійна дошка/проектор, ноутбук/комп’ютер, мультимедійна презентація, де буде зображений потяг, звук потягу – МР3 файл (додаток 1), квиток на потяг (додаток 2).
Хід проведення: Педагогічний працівник каже: «Доброго дня, діти, сьогодні ми з вами розпочнемо нашу веселу подорож. Ми з вами маємо чарівний потяг, цим потягом ми з вами і будемо подорожувати, але для того, щоб потрапити на потяг, кожен з нас повинен мати квиток, квитки продаються в касі – ціна квитка одна посмішка (педагогічний працівник дістає квитки, і учні по черзі мають придбати собі квиток за посмішку). Після «купівлі» квитків діти сідають на свої місця. Квиток (додаток 2). Педагогічний працівник каже: «Шановні пасажири, потяг відправляється у веселу подорож (після слів педагогічного працівника лунає звук потягу – додаток 1).
До уваги педагогічного працівника!
Звук потягу МР3 файл – додаток 1. Зразок квитка зображено на додатку 2, який знаходиться в категорії «додатки».
Мультимедійна презентація
Мета: розширити поінформованість учнів про емоції та почуття.
Час проведення: 5-10 хв.
Ресурси: мультимедійна дошка/проектор, ноутбук/комп’ютер, мультимедійна презентація.
Хід проведення: Педагогічний працівник дає учням визначення понять «емоції» та «почуття», після чого педагогічний працівник пропонує учням мімікою відтворити різні емоції, починаючи з негативних (гнів, образа, відраза, смуток та ін.) і закінчуючи позитивними емоціями (радість, задоволення, інтерес та ін.).
Перегляд мультфільму «Віні Пух»
Мета: перегляд учнями мультфільму та його обговорення.
Час проведення: 20 – 25 хв.
Ресурси: мультфільм «Віні Пуха» (Глава 3, в якій віслюк Іа святкує свій день Народження), проектор/мультимедійна дошка, комп’ютер/ноутбук.
Хід проведення:
Педагогічний працівник пропонує учням переглянути мультфільм про Віні Пуха і під час його перегляду відповідати на запитання педагогічного працівника.
Запитання для обговорення:
– Які емоції переживає ослик Іа біля озерця?
– Що відчуває Віні Пух, коли бачить у сови хвостик Іа?
– Які емоції переживає ослик Іа, коли сова йому дарує його хвостик?
– Які емоції переживають Віні Пух, П’ятачок, ослик Іа і сова в кінці мультфільму?
До уваги педагогічного працівника!
У додатку 5 пропонується мультимедійна презентація на тему: «Світ емоцій і почуттів», мультфільм про Віні Пуха – додаток 6, в рубриці «презентації» та «мультфільми».
Вправа «Вдих-видих»
Мета: активізувати увагу, зняти психічне і фізичне напруження учнів.
Час проведення: 5 – 10 хв.
Хід проведення: Педагогічний працівник каже: «Емоції та почуття можуть бути як негативні так і позитивні. То що ж робити, якщо ви переживаєте негативні, емоції або почуття?»
Якщо ви розлючені на когось дуже сильно і у вас з’явилося бажання на когось накричати або вдарити, потрібно зразу зупинити себе, і це можна зробити таким чином: бажано вийти з цього приміщення, де знаходиться людина, яка вас розлютила, або, якщо це велике приміщення, можна не виходити і проробити таку вправу: глибоко вдихнути повітря носом і видихнути ротом, цю вправу потрібно проробити не менше 3-х разів. Педагогічний працівник пропонує учням проробити вправу «вдих-видих».
Запитання до обговорення:
– Як ви себе почували підчас цієї вправи?
– Як ви почуваєте себе після цієї вправи?
Перегляд мультфільму «Дівчинка та зайці»
Мета: перегляд учнями мультфільму, та його обговорення.
Час проведення: 10 – 15 хв.
Ресурси: мультфільм, проектор/мультимедійна дошка, комп’ютер/ноутбук.
Хід проведення: Педагогічний працівник пропонує учням переглянути мультфільм про дівчинку і зайців і паралельно відповідати на питання педагогічного працівника.
Запитання для обговорення:
– Що дівчинка відчула, коли побачила зайчиків в лісі, які дуже змерзли?
– Які емоції переживала дівчинка, коли побачила лисицю, яка хоче з’їсти зайчиків?
– Як дівчинка почувала себе після того, коли, нарешті, збудувала надійну хатинку для зайчиків?
До уваги педагогічного працівника!
Мультфільм про дівчинку та зайців є додатком 7 і знаходиться в рубриці «мультфільми».
Вправа «М’яч чесності»
Мета: підвести підсумки тренінгового заняття; сприяти підвищенню згуртованості класу, розвитку чесності учнів, висловленню власної думки кожним учнем.
Час проведення: 10-15 хв.
Ресурси: «М’яч чесності».
Хід проведення: Педагогічний працівник каже: «І на завершення нашої сьогоднішньої подорожі пропоную вам пограти в гру, яка називається «М’яч чесності». Педагогічний працівник пропонує учням сісти в коло і по черзі кожному висловитися, передаючи м’яч по колу.
Запитання для обговорення:
– Чи сподобалася вам наша подорож?
– Якщо сподобалася, то чим?
– Якщо не сподобалася, то чим?
– Що вам найбільше запам’яталось з нашої сьогоднішньої подорожі?
До уваги педагогічного працівника!
Для виконання вправи «М’яч чесності» Ви можете взяти маленький м’ячик або будь-який предмет, схожий на м’ячик. Під час виконання цієї вправи Ви задаєте кожному учню запитання для обговорення.
Педагогічний працівник дякує учням за участь в тренінговому занятті (подорожі).
Педагогічний працівник каже «До нових зустрічей!
До наступної подорожі!»
Коментарі
Яна
Ваши тренинги интересные!! А есть ли у вас еще подобные разработки??