Станція «Таємниця наших імен»
Вступне слово педагогічного працівника
Мета: створити атмосферу подорожі.
Час проведення: 5 хв.
Ресурси: мультимедійна дошка/проектор, ноутбук/комп’ютер, мультимедійна презентація, де буде зображений потяг, звук потягу – МР3 файл (додаток 1), квиток на потяг (додаток 2).
Хід проведення: Педагогічний працівник каже: «Доброго дня, діти, сьогодні ми з вами розпочнемо нашу веселу подорож. Ми з вами маємо чарівний потяг, цим потягом ми з вами і будемо подорожувати, але для того, щоб потрапити на потяг, кожен з нас повинен мати квиток, квитки продаються в касі – ціна квитка одна посмішка (педагогічний працівник дістає квитки, і учні по черзі мають придбати собі квиток за посмішку). Після «купівлі» квитків діти сідають на свої місця. Квиток (додаток 2). Педагогічний працівник каже: «Шановні пасажири, потяг відправляється у веселу подорож (після слів педагогічного працівника лунає звук потягу – додаток 1).
До уваги педагогічного працівника!
Звук потягу МР3 файл – додаток 1. Зразок квитка зображено на додатку 2, який знаходиться в категорії «додатки».
Педагогічний працівник каже: «Як прекрасно, коли нас називають по імені а не видумують різні призвіська, дуже важливо називати людину так, як вона себе називає. А як би ви хотіли, щоб вас називали?».
Вправа «Клубочок»
Мета: сприяти розвитку запам’ятовування імен в колективі класу.
Час проведення: 5 хв.
Хід проведення: Педагогічний працівник пропонує учням сісти в коло, і по черзі називати своє ім’я та імена своїх однокласників. Сусід ліворуч має повторити ім’я сусіда з праворуч, а останній учень має повторити всі імена учнів у тому порядку, в якому вони сидять.
Мультимедійна презентація
Мета: розширити поінформованість учнів про їхні імена.
Час проведення: 10-15 хв.
Ресурси: мультимедійна дошка/проектор, ноутбук/комп’ютер, мультимедійна презентація.
Хід проведення: Педагогічний працівник каже: «У кожної людини є ім’я, яке дали їй при народженні. Кожне ім’я несе певний зміст і, так чи інакше, впливає на характер людини». Після чого педагогічний працівник читає міні-лекцію з мультимедійної дошки.
Під час міні-лекції (діалогу з учнями) педагогічний працівник питає:
– А чи знаєте ви історію свого імені?
– Якщо хтось знає, розкажіть будь-ласка, нам всім історію свого імені.
Педагогічний працівник по черзі зачитує значення імен учнів.
До уваги педагогічного працівника!
Можете заздалегідь знайти значення імен кожного учня або ж дати завдання учням дізнатися у своїх батьків значення їх імен (взяти інтерв’ю у своїх батьків на тему: «Значення мого імені»). І на наступному занятті розповісти свою історію всьому класу).
Вправа «Звуки наших імен»
Мета: сприяти усвідомленню учнями мелодійності і неповторності кожного імені.
Час проведення: 3-5 хв.
Хід проведення: Педагогічний працівник каже: «Ім’я людини – це дар, який вона отримує при народженні. Кожне ім’я має свої особливі неповторні звуки. А як же звучать наші імена, давайте послухаємо…». Педагогічний працівник пропонує учням тихо, а потім гучніше проговорити (проспівати) по складах ім’я кожного учня, так щоб кожне ім’я звучало мелодійно.
Педагогічний працівник каже: «Як гарно звучать наші імена».
До уваги педагогічного працівника!
У додатку 3 пропонується мультимедійна презентація на тему: «Таємниця наших імен», в презентації розмішений не тільки текст, а й картинки. Міні-лекція виступає діалогом з учнями і знаходиться в рубриці «презентації».
Перегляд мультфільму Лунтік «Ім’я»
Мета: створити атмосферу казки, сприяти усвідомленню школярами важливості і унікальності імені кожного учня.
Час проведення: 10-15 хв.
Ресурси: мультимедійна дошка/проектор, ноутбук/комп’ютер, мультимедійна презентація.
Хід проведення: Педагогічний працівник каже: «А зараз ми з вами переглянемо мультфільм».
До уваги педагогічного працівника!
У додатку 4 пропонується мультфільм Лунтік «Ім’я» і знаходиться в рубриці «мультфільми».
Запитання для обговорення:
– Як ви вважаєте, чи важко було головному герою мультфільму без імені?
– Якщо важко, то чому?
Педагогічний працівник «Чи доводилося вам коли-небудь комусь давати ім’я? Людині, тварині, а можливо іграшкам?».
Вправа «М’яч чесності»
Мета: підвести підсумки тренінгового заняття; сприяти підвищенню згуртованості класу, розвитку чесності учнів, висловленню власної думки кожним учнем.
Час проведення: 10-15 хв.
Ресурси: «М’яч чесності».
Хід проведення: Педагогічний працівник каже: «І на завершення нашої сьогоднішньої подорожі пропоную вам пограти в гру, яка називається «М’яч чесності». Педагогічний працівник пропонує учням сісти в коло і по черзі кожному висловитися, передаючи м’яч по колу.
Запитання для обговорення:
– Чи сподобалася вам наша подорож?
– Якщо сподобалася, то чим?
– Якщо не сподобалася, то чим?
– Що вам найбільше запам’яталось з нашої сьогоднішньої подорожі?
До уваги педагогічного працівника!
Для виконання вправи «М’яч чесності» Ви можете взяти маленький м’ячик або будь-який предмет, схожий на м’ячик. Під час виконання цієї вправи Ви задаєте кожному учню запитання для обговорення.
Педагогічний працівник дякує учням за участь в тренінговому занятті (подорожі).
Педагогічний працівник каже «До нових зустрічей!
До наступної подорожі!»