Станція «Я маю власну думку»
Вступне слово педагогічного працівника
Мета: створити атмосферу подорожі.
Час проведення: 5 хв.
Ресурси: мультимедійна дошка/проектор, ноутбук/комп’ютер, мультимедійна презентація, де буде зображений потяг, звук потягу – МР3 файл (додаток 1), квиток на потяг (додаток 2).
Хід проведення: Педагогічний працівник каже: «Доброго дня, діти, сьогодні ми з вами розпочнемо нашу веселу подорож. Ми з вами маємо чарівний потяг, цим потягом ми з вами і будемо подорожувати, але для того, щоб потрапити на потяг, кожен з нас повинен мати квиток, квитки продаються в касі – ціна квитка одна посмішка (педагогічний працівник дістає квитки, і учні по черзі мають придбати собі квиток за посмішку). Після «купівлі» квитків діти сідають на свої місця. Квиток (додаток 2). Педагогічний працівник каже: «Шановні пасажири, потяг відправляється у веселу подорож (після слів педагогічного працівника лунає звук потягу – додаток 1).
До уваги педагогічного працівника!
Звук потягу МР3 файл – додаток 1. Зразок квитка зображено на додатку 2, який знаходиться в категорії «додатки».
Мультимедійна презентація
Мета: розширити поінформованість учнів про поняття «власна думка людини».
Час проведення: 5-10 хв.
Ресурси: мультимедійна дошка/проектор, ноутбук/комп’ютер, мультимедійна презентація.
Хід проведення: Педагогічний працівник каже: «Шановні пасажири, ми з вами прибуваємо на станцію «Я маю власну думку» (після слів педагогічного працівника лунає звук потягу).
Педагогічний працівник інформує учнів про власну думку кожної людини, читає міні-лекцію з мультимедійної дошки.
До уваги педагогічного працівника!
У додатку 15 пропонується мультимедійна презентація на тему: «Я маю власну думку», яка знаходиться в рубриці «презентації», в презентації розмішений не тільки текст, а й картинки. Міні-лекція побудована у вигляді діалогу з учнями.
Мозковий штурм
Мета: визначити негативні і позитивні наслідки використання соціальних мереж.
Час проведення: 10-15 хв.
Ресурси: дошка/ватман, маркер.
Хід проведення: Педагогічний працівник пропонує учням визначити погані (негативні) сторони використання соціальних мереж і хороші (позитивні) сторони використання соціальних мереж.
Після висловлювання учнів педагогічний працівник доповнює висловлювання учнів.
Робота в міні-групах
Мета: визначити мультфільми актуальні для учнів.
Час проведення: 20-25 хв.
Ресурси: дошка/ватман, маркер.
Хід проведення: Педагогічний працівник об’єднує учнів у 2 групи і дає завдання 1-й і 2-й групі пригадати і обговорити, які мультфільми вони дивилися за останній тиждень, спочатку в групі (5 хв.), а потім з усім класом.
Після обговорення в групах вчитель по черзі запитує учнів спочатку з 1-ї групи, а потім з 2-ї групи згадати свій улюблений мультфільм і розказати, чим саме він запам’ятався.
До уваги педагогічного працівника!
Під час об’єднання учнів у міні-групи Ви можете запропонувати учням дати назву своїй групі. Наприклад, група 1 має назву «Яблука», а 2 «Груші» чи «Сміливці» і «Хоробрики» та ін.
Вправа «М’яч чесності»
Мета: підвести підсумки тренінгового заняття; сприяти підвищенню згуртованості класу, розвитку чесності учнів, висловленню власної думки кожним учнем.
Час проведення: 10-15 хв.
Ресурси: «М’яч чесності».
Хід проведення: Педагогічний працівник каже: «І на завершення нашої сьогоднішньої подорожі пропоную вам пограти в гру, яка називається «М’яч чесності». Педагогічний працівник пропонує учням сісти в коло і по черзі кожному висловитися, передаючи м’яч по колу.
Запитання для обговорення:
– Чи сподобалася вам наша подорож?
– Якщо сподобалася, то чим?
– Якщо не сподобалася, то чим?
– Що вам найбільше запам’яталось з нашої сьогоднішньої подорожі?
До уваги педагогічного працівника!
Для виконання вправи «М’яч чесності» Ви можете взяти маленький м’ячик або будь-який предмет, схожий на м’ячик. Під час виконання цієї вправи Ви задаєте кожному учню запитання для обговорення.
Педагогічний працівник дякує учням за участь в тренінговому занятті (подорожі).
Педагогічний працівник каже «До нових зустрічей!
До наступної подорожі!»